Voordelen online debiteurenbeheer

De voordelen op een rij

Het online debiteurenbeheer van Payt heeft vele voordelen. Hieronder hebben we ze voor u op een rij gezet, met daaronder een toelichting per bullet. Vraagt u zich toch nog af welke voordelen Payt úw organisatie kan bieden? Neem dan gerust contact met ons op.

  1. Geautomatiseerde opvolging facturen en herinneringen;
  2. Facturen sneller betaald;
  3. Laagdrempelige en kernachtige communicatie;
  4. Betalingsregeling aanmaken en bewaken;
  5. Realtime rapportage en actielijsten.

Offerte aanvragen

1. Geautomatiseerde opvolging facturen en herinneringen

De software van Payt zorgt voor automatische opvolging van facturen en herinneringen. U stelt van te voren de doorlooptijd van de facturen en herinneringen in, waarna het platform van Payt het werk doet. Simpel, snel en eenvoudig.

2. Facturen sneller betaald

Meer dan 6.000 klanten gingen u voor en maken gebruik van de online diensten van Payt. Het grootste voordeel dat onze bestaande klanten ervaren, is de snelheid waarmee facturen betaald worden. Het systeem van Payt zorgt voor een zeer strak en gestructureerd debiteurenproces. De facturatie en het versturen van herinneringen gebeurt op vaste tijdstippen. Het gevolg daarvan is dat het aantal dagen dat een factuur openstaat aanzienlijk wordt verlaagd (DSO). Dit zorgt niet alleen voor een betere liquiditeitspositie, maar ook voor lagere rentekosten. Een win-winsituatie!

3. Laagdrempelige en kernachtige communicatie

Het platform van Payt stelt uw administratieafdeling in staat om zeer gemakkelijk te communiceren met klanten over (openstaande) facturen. De reden waarom een factuur niet betaald wordt is niet altijd onwil. Door de communicatiemogelijkheden die Payt heeft gecreëerd, kunnen medewerkers gemakkelijker uitleggen hoe de facturen zijn opgebouwd, communiceren over fouten in de facturatie of achterhalen waarom een klant niet betaalt.

4. Betalingsregelingen aanmaken en bewaken

Spreekt u een betalingsregeling af met een klant? Dan is de regeling zeer eenvoudig in te voeren in de software van Payt. Ook in dit geval kunt u het proces nauwgezet volgen. Signaleert het platform van Payt dat er geen betaling is verricht, ondanks de betalingsregeling? Dan start automatisch het herinneringsproces. Op die manier is er streng toezicht op het naleven van betalingsherinneringen én hoeft de administratieafdeling niet alles in de gaten te houden. Blijkt de klant structureel niet te betalen? Een minnelijk incassotraject door het platform van Payt is snel gestart!

5. Realtime rapportage en actielijsten

Door de realtime rapportage die u kunt terugvinden in de online beheeromgeving van Payt, kunt u precies zien welke acties er zijn geweest en wanneer bijvoorbeeld nieuwe herinneringen worden verstuurd. Op die manier blijft de continuïteit van uw debiteurenbeheer gewaarborgd, zonder dat u daar veel werkzaamheden voor hoeft te verrichten.